Herbronning op natuurlijke wijze

Over Voya

 

Ons verhaal

 

VOYA’s verhaal: van local tot global, op natuurlijke wijze.

Een reis van ontdekking en innovatie. VOYA, vandaag een bedrijf met een wereldwijde uitstraling, is gegroeid uit een klein familiebedrijf, nl. een Iers badhuis, opgericht door Neil Walton. In het badhuis, gelegen in Strandhill, Sligo, aan de wilde Atlantische kust van Ierland, werden zeewierbaden aangeboden, welke een heilzame werking hebben voor lichaam en geest. Naarmate het badhuis populairder werd, wilden meer en meer klanten ook thuis genieten van de weldaden van de zeewierbaden. Deze vraag was de eerste aanleiding om producten op basis van zeewier te gaan ontwikkelen.

Bij VOYA wist men dat de chemicaliën die aanwezig zijn in de conventionele cosmetica de positieve eigenschappen van zeewier kunnen teniet doen en alsook schade kunnen berokkenen aan het milieu. De Walton’s waren we het er snel over eens dat ze dit niet konden laten gebeuren, dit ging in tegen de familiewaarden. Neil’s broer Mark ging op zoek naar volledig biologische zeewier producten maar kon er geen vinden. Vanop dat moment was hun missie duidelijk nl. het ontwikkelen van de eerste echte biologische cosmeticalijn op basis van zeewier.

Hiertoe werd de lokale kennis ivm de therapeutische eigenschappen van wild zeewier gedeeld met hoogopgeleide cosmetische wetenschappers, mariene biologen en dermatologen van over heel de wereld. Door deze samenwerking konden vele van de unieke eigenschappen van zeewier in de VOYA’s beauty en skincare producten verwerkt worden.

VOYA is nu een merk met een wereldwijde uitstraling. Het wordt verdeeld in 37 landen en wordt gebruikt in ‘s werelds meest luxueuze spa’s en hotels zoals de Burj Al-Arab; Ritz Carlton; Four Seasons Properties; Queen Mary II; Canyon Ranch cruise schepen; St. Regis Hotels en Resorts; Grand Hyatt; Relais & Chateaux; The Landmark London; GHM Hotels; Waldorf Astoria; The Chateau; Six Sensen; Gili Lankayfushi en The Mirage.